نوشته شده توسط : سارا موسوی

لیزر درمانی به دلیل اثر بخشی و بدون درد بودن ،  به یکی از محبوب ترین راه حل های رفع موهای زائد تبدیل شده است. یکی از سوالات متداولی که در کلینیک زیبایی گلدن رویال می شنویم این است که “آیا من کاندیدای لیزر موهای زائد هستم ؟”

وقتی صحبت از روش های دائمی موزدایی می شود ، لیزر موهای زائد یک گزینه عالی برای هدف قرار دادن مناطق وسیعی از بدن و همچنین صورت است. لیزر یک راه حل بسیار دائمی تر از اپیلاسیون است و تعداد جلسات بسیار کمتری نسبت به الکترولیز مو لازم دارد . با گذشت زمان ، میزان قابل توجهی از میزان و تراکم مو در ناحیه تحت درمان کاهش می یابد.

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد نیستند

هر چند اکثر افراد با خیال راحت می توانند برای از بین بردن موهای زائد خود به کلینیک زیبایی اما برخی از آنها کاندیدای مناسبی نیستند.

لیزر موهای زائد می تواند برای مدت طولانی پوست صاف و بدون مو به شما بدهد. نکته ای که باید به خاطر بسپارید این است که باید در نظر بگیرید که آیا شما کاندید مناسبی برای لیزر مو هستید یا خیر. اگر هنوز مطمئن نیستید ، برای گرفتن نوبت ویزیت و مشاوره رایگان از متخصصین کلینیک زیبایی گلدن رویال با شماره های تماس بگیرید.

در ادامه مطلب درباره اینکه چه کسانی نمی توانند کاندید مناسبی برای انجام لیزر موهای زائد باشند ، توضیح بیشتری ارائه می دهیم:

 

۱- افرادی که پوست و موی روشنی دارند

طبیعت مو و پوست شما می تواند نتیجه لیزر موهای زائد را تعیین کند. در حالی که دستگاههای لیزر زیادی برای حذف موهای زائد وجود دارد ، بعضی از آنها برای نوع خاصی از پوست مناسب ترند. به عنوان مثال ، اگر پوست تیره ای دارید ، ممکن است به شما توصیه شود لیزر Nd-YAG را انتخاب کنید ، زیرا آسیب کمتری به پوست شما وارد می کند.

به طور کلی ، هر چه تضاد رنگ از پوست به مو بیشتر باشد ، درمان آن آسان تر است. متاسفانه آن دسته از بیمارانی که موهای بلوند یا سفید دارند کاندیدای مناسبی برای این امر نیستند زیرا فاقد رنگدانه لازم برای درمان هستند. بسته به فناوری خاصی که استفاده می شود ، داشتن هیچ گونه جوش پوستی ، عفونت ، زخم باز یا برنزه کردن پوست نیز می تواند مانع انجام لیزر مو شود.

۲- انواع پوست های مستعد رنگدانه

شایعترین عوارض جانبی لیزر مو شامل تحریک پوست یا تغییر رنگ و رنگدانه است. اگر پوست شما به راحتی تغییر رنگ می دهد ، توصیه می شود رفع موهای زائد را با لیزر انجام ندهید. برای جلوگیری از این مسئله ، باید قبل از انتخاب روش ، از پزشک خود در مورد خطرات و عوارض درمان بپرسید. پزشک شما ممکن است یک آزمایش را برای دیدن واکنش پوست شما در برابر درمان  لیزر پیشنهاد دهد.

۳- افرادی که بیماری پوستی دارند

درمان با لیزر به طور کلی برای افرادی که بیماری پوستی یا عفونت دارند توصیه نمی شود. برخی از داروهایی که برای شرایط پوستی خود استفاده می کنید ، مانند ایزوترتینوئین ، می تواند باعث حساسیت به نور شود. قبل از درمان باید به پزشک خود اطلاع دهید تا از مناسب بودن خودتان برای لیزر مو مطمئن شوید.

۴- افرادی که باردار هستند

در حالی که اطلاعات کافی در مورد تأثیر لیزر یا مواد شیمیایی اعمال شده بر روی پوست شما در طی لیزر مو بر روی جنین وجود ندارد ، به طور کلی توصیه می شود در صورت بارداری از درمان لیزر موهای زائد خودداری کنید. در واقع هیچ درمانی با لیزر برای افراد باردار توصیه نمی شود. بسیاری از خانم ها ممکن است در اثر افزایش هورمون ها در دوران بارداری ، شاهد رشد مو در نوک پستان ها یا شکم خود شوند. به طور معمول این موها بعد از بارداری خود بخود از بین می روند و نیازی به استفاده از لیزر برای حذف این موهای زائد وجود ندارد.

۵- ناحیه ای که می خواهید لیزر کنید

بسته به ضخامت مو ، اندازه ناحیه تحت درمان و وضعیت پوست و مو ، شدت لیزر متفاوت خواهد بود. اگر می خواهید برای از بین بردن موهای زائد روی صورت یا ابروهای خود لیزر انجام دهید ، بسیاری از متخصصان پوست و مو توصیه می کنند که به روش های قدیمی اپیلاسیون یا موچین پایبند باشید. نور لیزر در صورت برخورد با چشمان شما می تواند بسیار خطرناک باشد و باعث نابینایی ، تاری و تیرگی دید شود.

چه کسانی کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد هستند؟

بیمارانی که موهای تیره و پوستی روشنی دارند کاندیداهای ایده آلی برای انجام لیزر مو هستند. این اجازه می دهد تا لیزر نور خود را بر روی رنگدانه موجود در مو متمرکز کند و رنگدانه موجود در پوست در مقابل آن مقاومت نکند. در بیماران با پوست تیره ، دستگاههای لیزرخاصی وجود دارد که می تواند با موفقیت استفاده شود.

هرچه موهای شما نسبت به رنگ پوست تیره تر باشد ، سرعت درمان شما نیز سریعتر خواهد بود.

 

برای اینکه بفهمید که لیزر موهای زائد برای شما مناسب است یا نه؟ اول و مهمترین نکته مشاوره با یک تکنسین لیزر می باشد.

توجه به این نکته نیز ضروری است که برای دستیابی به نتایج مطلوب و کاهش دائمی رشد مو ممکن است به ۸ جلسه یا حتی گاهی بیشترنیاز داشته باشد.

کدام مناطق با لیزر مو قابل درمان هستند؟

برخی از متداول ترین مناطق برای انجام لیزر مو عبارتند از:

  • پشت لب و چانه و کل صورت بجز اطراف چشم و زیر ابروها
  • زیر بغل
  • منطقه بیکینی
  • پاها و رانها
  • سینه و پشت
  • گوش ها
  • بازوها
  • شکم

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

بدن هر کدام از افراد نسبت به درمان لیزر مو واکنش متفاوتی نشان می دهد. پس از اتمام جلسات لیزر موهای زائد آقایان و خانمها، برخی از افراد شاهد ریزش دائمی مو هستند و نتایج دائمی را می بینند ، در حالی که برخی فقط کاهش مو را نتیجه می گیرند و ممکن است طی یک یا دو سال نیاز به یک جلسه شارژ مجدد داشته باشند. موفقیت این روش به خود فرد و تعداد جلسات درمان بستگی دارد. اما حتی برای این افراد نیز اگر موها دوباره رشد کند ، سبک و نازک تر از قبل خواهد بود و فقط به لیزر گاه به گاه نیاز  خواهند داشت.

از بین بردن دائمی رشد مو در افرادی که هم پوست روشن و هم موی روشن دارند و همچنین افرادی هم پوست تیره و هم رنگ موی تیره دارند چالش برانگیزتر است.

آیا لیزر مو ارزش انجام دادن دارد؟

از بین بردن مو با لیزر یک جایگزین راحت و موثر برای دیگر روشای حذف موهای زائد است که وقت شما را می گیرند و فقط نتایج کوتاه مدت دارند.

برای انجام لیزر مو در در هر نقطه از بدن نظیر لیزر بیکینی ، لیزر پاها ، پشت ، سینه ، صورت و زیر بغل  و … دستگاههای لیزر دقیق امروزی نظیر مدیو استار اسکلپیون می توانند به راحتی مورد استفاده قرار گیرند و موهای زائد را از بین ببرند. لذا این روش با توجه به مزایای آن نظیر نتایج  دائمی یا طولانی مدت ، هزینه مناسب و ایمن بودن و … ارزش سرمایه گذاری را دارد.

کلینیک زیبایی گلدن رویال یک مرکز معتبر و تخصصی با پزشکان مجرب می باشد که کلیه خدمات مرتبط با زیبایی پوست و مو نظیر لیزر مو ، بوتاکس ، درمان تعریق با بوتاکس  ، خدمات جوانسازی و پاکسازی پوست و … را ارائه می دهد. شما می تواند برای رزرو نوبت ویزیت و مشاوره رایگان با شماره های تماس بگیرید و یا با کلیک بر روی گزینه واتساپ در پایین صفحه مشاوره آنلاین دریافت کنید.



:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد , لیزر بیکینی ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سارا موسوی

لیزر موهای زائد

لیزر می تواند موهای زائد را از بین ببرد و برای مواقعی که موهای زائد شما رشد بیش از حد دارد استفاده می شود و یا اینکه بخواهید خود را متفاوت نشان دهید.بیشتر افراد باید برای رفع موهای زائد درمان خود را طی چندمرحله انجام دهند .بیشتر لیزرها و نورهای سبک که برای ازبین بردن دائمی موها استفاده می شود FDA هستند یعنی در یک دروه تمام موها رابه طور دائم از بین می برد .

 

فواید لیزر موهای زائد

هر روز تعداد بیشتری از مردم تصمیم به لیزر موهای زائد بدن خود می‌گیرند زیرا همانطور که دیدیم روش‌های حذف موهای زائد اغلب ناکارآمد، وقت‌گیر و هزینه‌بر هستند. از لیزر بدن می‌توان در تمام نقاط بدن استفاده کرد. دست‌ها، پاها، صورت، زیربغل، بیکینی، شکم، کمر و … در اینجا ده فایده اصلی و مهم لیزر را می‌شماریم تا بتوانید آن را با دیگر روش‌ها مقایسه کنید و در صورت نیاز برای از بین بردن موهای زائد بدن خود روش مناسب را انتخاب کنید.

لیزر درمانی به دلیل سرعت بالا ، تاثیرگذاری طولانی مدت و عوارض کم به یک روش پرطرفدار جهت رفع موهای زائد تبدیل شده است ، از این رو می توان گفت که با لیزر موهای زائد صورت شاهد عوارض کم و موقتی هستیم.

 

صرفه‌جویی در زمان

روش لیزر درمانی بسیار سریع و قابل اعتماد است و به همین دلیل است که بیشتر افراد تمایل به لیزر درمانی دارند.

روش لیزر درمانی بسیار سریع و قابل اعتماد است که وقت زیادی را برای از بین بردن موهای زائد بدن خود صرف کنید .

 

صرفه‌جویی در هزینه موهای زائد

هزینه های لیزر موهای زائد و لیزر بیکینی ابتدا افراد را به خاطر هزینه های هنگفت دچار شک و تردید در انجام آن می کند.

تعداد جلسات در تعیین هزینه ها بسیار تاثیر گذارند و هر چه تعداد جلسات بیشتر باشد ، هزینه درمان هم بیشتر خواهد شد .

ولی چون نتایج لیزر بلند مدت است و باعث کاهش رشد موهای زائد به مدت طولانی می شود هزینه ی آن قابل توجیه است و به عنوان مثال شما هزینه ی کمتری صرف ریش تراش، اصلاح، کرم های موبر، موم و سایر لوازم خواهید کرد.

 

فواید لیزر موهای زائد

در لیزر خبری از موی زیرپوستی نیست

یکی دیگر از فواید لیزر موهای زائد این است که با از بین بردن فولیکول‌های مو امکان ایجاد موی زیرپوستی از بین می‌رود. حتی اگر موی جدیدی دوباره رشد کند به صورت مستقیم از پوست بیرون می‌آید و دیگر زیر پوست پیچ نمی‌خورد که این باعث صافی و شفافیت پوست می‌شود.

 

لیزر موهای زائد بدون درد است

انجام لیزر هم درد دارد و هم درد ندارد و به عنوان مثال درد آن طوری است که گویی یک کش پلاستیکی به پوست شما زده می شود و یا شبیه به حس خراش ملایم روی پوست یا بند انداختن است.

از آنجائی که آستانه تحمل درد در افراد مختلف متفاوت است ، می توان گفت که درد ناشی از لیزر مو هم در افراد مختلف متفاوت است.

البته شدت درد در برخی از قسمت های بدن که حساس تر هستند بیشتر است و ببیشتر کسانی که لیزر انجام داده اند معتقدند که درد موم خیلی بیشتر از درد لیزر است.

 

لیزر موهای زائد سالم و موثر است

حذف موهای زائد بدن با لیزر روشی موثر ، سالم و امن است و امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع دستگاه های لیزر وجود دارند که با تمام انرژی روی فولیکول های مو متمرکز شده و موهای زائد را از بین می برند . لیزر درمانی نسبت به آی‌پی‌ال (سیستم‌های نور شدید پالسی) تاثیر بیشتری دارد.

امن و بدون خطر بودن لیزر بیش از ۲۰ سال است که تایید شده است . پس جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد. اما انتخاب دستگاه لیزر خانگی مناسب و با کیفیت ، مراجعه به مراکز درمانی معتبر و رعایت اصول و دستورالعمل ها بسیار حائز اهمیت است.

اثرگذاری زیاد

بدون شک لیزر موهای زائد موثرترین روش رفع موی زائد بدن است. به جای اینکه مانند شیو کردن مو را از سطح پوست قطع کند یا مثل اپیلاسیون مو را از ریشه بیرون بکشد، فولیکول مو را از بین می‌برد و باعث ماندگارترین نتایج می‌شود.

 

فواید لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به پوست آسیبی نمی‌رساند.

یکی از فواید لیزر موهای زائد این است که پوستی صاف و یکدست برایتان به جا می‌گذارد. دلیلش این است که هیچ موی زبری به جای موهای کنده شده بیرون نمی‌آید که باعث زبری پوستتان شود. لیزر مانند دیگر روش‌ها به لایه بالایی پوست هیچ آسیبی نمی‌رساند و باعث ایجاد حساسیت یا زخم و راش‌های پوستی هم نمی‌شود.

 

دیگر فواید لیزر موهای زائد

  •  تحریک موهاى در حال رشد
  • کاهش موهای زائد بدن به طور دائمی
  • شفاف تر و نرمتر شدن پوست
  • کاهش تحریک پوست
  • کاهش رشد موهاى در حال رشد
  • استفاده ى آسان و قابل استفاده براى تمام بخش هاى بدن

برای اطلاعات بیشتر به سایت درماپلاس مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: لیزر موهای زائد , لیزر بیکینی , درماپلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 اسفند 1399 | نظرات ()